Een knap geschreven zakelijk blogbericht is een goede aanvulling op je website. Je laat er mee zien dat je veel weet over jouw vakgebied. Schrijf over nieuwe ontwikkelingen en vul aan met je mening of visie. Doe dit regelmatig en je vindbaarheid van je website neemt merkbaar toe. Maar hoe zit dat met zakelijk vloggen? Word je dan ook beter gevonden?
Je vindbaarheid verbeteren met zakelijk bloggen
Waar het bij particulier bloggen voornamelijk gaat om je dagelijkse bezigheden en nieuwe ontdekkingen, gaat het bij zakelijk bloggen meer om het informeren van je doelgroep. Enerzijds wil je de doelgroep iets leren, anderzijds gebruik je jouw expertise om hen kennis te laten maken met jouw dienst of product. Bovenal wil je dat jouw blogberichten gevonden worden in zoekmachines.
Zakelijk vloggen goed voor je vindbaarheid?
In plaats van een geschreven artikel vertel je het verhaal voor de camera. In een paar minuten behandel je een onderwerp en plaatst de video op YouTube. Wordt je website hierdoor beter gevonden? Indirect wel. Door de 5 SEO YouTube tips toe te passen, wordt je vlog gevonden. Zowel in Google als op YouTube. Link vanuit je vlog naar je website voor meer achtergrondinformatie. Je zakelijke vlog draagt zo bij aan meer bezoek. Kijk op VlogStudio als je meer wilt weten over zakelijk vloggen.
Zakelijk bloggen en vloggen versterken elkaar
Zowel zakelijk bloggen als vloggen draagt dus bij aan je online vindbaarheid. Allebei op een iets andere manier en zijn daarom complementair aan elkaar. Het is aan te raden om zowel zakelijke blogs als vlogs in te zetten als medium. Blogs zorgen voor direct organisch verkeer naar je website, vlogs indirect omdat het verkeer naar YouTube wordt gestuurd. Een groot voordeel van YouTube is dat kijkers kunnen abonneren op jouw kanaal. Zo bouw je aan een trouwe kijkersgroep.